Snapchat is een mobiele app waarmee gebruikers korte video’s kunnen opnemen die na een bepaalde tijd verdwijnen. Dit betekent dat je publiek hun app opnieuw moet checken om nieuwe content te bekijken. Vanaf november 2018 heeft Snapchat meer dan 180 miljoen dagelijks actieve gebruikers (DAU’s), die dagelijks meer dan 20 miljard Snaps maken. Ook al is de app zelf nog niet in veel landen beschikbaar, toch is het voor elk bedrijf eenvoudig en betaalbaar om het te gaan gebruiken als effectief marketinginstrument. Hier zijn 5 redenen waarom je Snapchat zou moeten gebruiken in je marketingcampagne.
Zeer boeiende inhoud
In tegenstelling tot andere platforms kun je met Snapchat als marketeer echt creatief zijn met je advertenties. Omdat het platform creativiteit aanmoedigt, zal je publiek meer betrokken zijn bij je content, waardoor de kans groter is dat ze de advertentie openen en op de link naar je website klikken. Ook kun je speciale effecten gebruiken in je advertenties om de aandacht van je publiek nog langer te vangen en vast te houden.
Uitstekend platform voor storytelling
U kunt boeiende, creatieve en zeer persoonlijke inhoud creëren voor uw publiek. Dit helpt u een intieme band te creëren met uw publiek, wat belangrijk is wanneer u probeert vertrouwen en autoriteit op te bouwen.
Geweldig om een jonger publiek te bereiken
Met de stijgende populariteit van spraakherkenning, spraakgestuurde digitale assistenten en chatbots integreren steeds meer bedrijven chatbotdiensten in hun platforms. Snapchat is een populaire keuze onder een jonger publiek dat meer geïnteresseerd is in dit soort digitale assistenten. Uw advertenties kunnen ook worden gemaakt in een stripverhaal of “verhaalformaat” dat het publiek kan aanmoedigen om op de advertenties te klikken en meer te lezen, waardoor ze een reden hebben om de app te openen. Dit betekent dat uw advertenties persoonlijker kunnen zijn dan andere platforms, zoals Facebook, die vooral door een ouder publiek worden gebruikt.
Laat zien hoe je een product of dienst gebruikt
In de meeste gevallen draaien Snapchat-campagnes om het laten zien hoe je een product of dienst gebruikt. Dit doe je door een foto of video te maken van je team dat het product of de dienst gebruikt. Dit is een uitstekende manier om de persoonlijkheid van je merk te laten zien en het gevoel te geven dat je “in de kamer” bent met je publiek wanneer je het product of de dienst gebruikt.
Toont merkaanwezigheid en betrouwbaarheid
Aangezien Snapchat-advertenties bedoeld zijn als eenmalige ervaringen, moet het merk aanwezig zijn in de inhoud. Dit doe je door een logo of handtekeningafbeelding in de advertentie te tonen. Je kunt ook een bijschrift toevoegen aan de snap waarin je je producten of diensten promoot. Deze informatie wordt op een gedenkwaardige en betrouwbare manier aan je publiek getoond, waardoor ze kunnen zien hoe betrouwbaar het merk is.
Conclusie
De bottom line is dat Snapchat veel voordelen biedt voor elk bedrijf dat content wil creëren voor hun publiek. Snapchat stelt merken in staat om meer persoonlijke advertenties te maken die meer kans hebben om door het publiek geopend en aangeklikt te worden door de consument. Met deze voordelen en meer is het geen verrassing dat Snapchat zo snel groeit.