LinkedIn is een online netwerkplatform. In tegenstelling tot social media platforms zoals Facebook, Twitter, Snapchat en TikTok, is LinkedIn zakelijk gericht. Het is dus bedoeld om bedrijven en ondernemers met elkaar in contact te brengen. Wanneer je het op de juiste manier gebruikt, biedt LinkedIn veel kansen voor je bedrijf. Dat is waar we het in dit artikel over gaan hebben. Je ontdekt vijf ultieme tips om LinkedIn in te zetten voor je bedrijf.
Netwerk onderhouden
De eerste grote tip om een LinkedIn bedrijfspagina op te zetten, is het feit dat je hiermee eenvoudig je netwerk kunt onderhouden. Met één druk op de knop kun je namelijk je hele netwerk in één keer bereiken. Bovendien biedt LinkedIn ook de mogelijkheid om privéberichten naar elkaar te sturen. Zo kun je je contacten optimaal onderhouden.
netwerk uitbreiden
Naast het onderhouden ervan, kun je je netwerk op LinkedIn ook geweldig uitbreiden. Dat komt met name door de eenvoudige deelfunctie die beschikbaar is bij een LinkedIn bijdrage. Wanneer je iets plaatst, kan je hele netwerk het dus met één druk op de knop delen naar zijn of haar hele netwerk. Op deze manier kan het hard gaan en heb je voor je het weet misschien wel honderdduizenden mensen bereikt. Dit kan bovendien de groei van je bedrijf sterk stimuleren.
Vindbaarheid
De derde tip om een LinkedIn bedrijfspagina op te gaan zetten, is het feit dat dit de vindbaarheid van je bedrijf verbetert. Er zullen namelijk genoeg mensen zijn met interesse in je product of dienst, die bij twijfel nog even je LinkedIn checken. Wanneer je op dat platform vindbaar bent met een strakke pagina, zullen ze vaak eerder geneigd zijn om over te gaan tot een aankoop. Wanneer ze je echter niet kunnen vinden op zo een groot en bekend platform als LinkedIn, kiezen ze misschien wel voor je concurrent.
Informatie
Ten vierde is LinkedIn ook een ideaal platform voor het delen of vergaren van informatie. Er worden namelijk behoorlijk veel waardevolle bijdragen gedaan op LinkedIn door bedrijven of individuen. Vaak is de informatie op LinkedIn bovendien betrouwbaarder en meer gewaardeerd dan op veel andere sociale online platforms. LinkedIn is namelijk gemaakt voor zakelijke doeleinden en niet voor entertainment doelen.
Mensen werven
Tot slot is een LinkedIn bedrijfspagina ook een ideale manier om nieuwe medewerkers of samenwerkingspartners te werven. Zo heeft LinkedIn een heel vacature- en sollicitatiesysteem ingebouwd. Zo kun je op een veilige manier nieuwe medewerkers werven. Bovendien kun je ook andermans profielen bekijken. Zo kun je bijvoorbeeld je potentiële nieuwe medewerker alvast bekijken op LinkedIn. Dit kan waardevolle informatie opleveren. Op basis daarvan kun je wellicht al bepalen of het een match is.