Retargeting is een geweldige manier om meer mensen uw aanbiedingen en advertenties te laten zien. Met andere woorden, het is een fantastisch middel om je conversie te verhogen. Je moet alleen weten hoe je het moet gebruiken. En dat hangt af van twee factoren: het type retargeting dat u gebruikt en het publiek waarop u zich richt. Als je helemaal nieuw bent in ad retargeting en nu meteen een antwoord wilt, dan is dit artikel voor jou. Hier leggen we precies uit wat ad retargeting is en waarom je het zou moeten gebruiken als je conversies wilt verhogen. We geven ook enkele nuttige voorbeelden, zodat je aan het eind van dit artikel een idee hebt of ad retargeting geschikt is voor jouw bedrijf en wat voor resultaten je kunt verwachten van het gebruik ervan.
Wat is retargeting?
Retargeting is het aanbieden van advertenties aan mensen die eerder interesse hebben getoond in uw producten of diensten. Retargeting-advertenties kunnen worden gericht op vroegere klanten aan de hand van hun e-mailadres, specifieke producten die ze hebben bekeken of andere specifieke gegevens over hen. Retargeting advertenties kunnen worden geplaatst op elk online advertentieplatform waarmee u advertenties kunt maken, zoals advertenties van Facebook, Google of Amazon. Of u kunt uw eigen website maken om gebruik te maken van retargeting. Retargeting is een vorm van reclame die klanten “volgt” van de ene aankoop naar de volgende. Afhankelijk van het platform dat u gebruikt, kunt u kiezen uit verschillende targetingopties. U kunt zich richten op mensen die uw site eerder hebben bezocht en interesse hebben getoond in uw producten, of u kunt zich richten op klanten die een andere site hebben bezocht en ook daar interesse hebben getoond in uw producten.
Retargeting gebruikt voor advertenties
Retargeting voor advertenties is het proces waarbij uw advertenties opnieuw worden getoond aan mensen die er in het verleden op hebben geklikt, maar niet hebben geconverteerd. Met andere woorden, u toont uw advertenties steeds opnieuw aan degenen die ze al hebben gezien. Retargeting kan op twee verschillende manieren worden gebruikt: 1. Remarketing met een nieuw publiek – Dit is de meest voorkomende manier waarop retargeting wordt gebruikt. Hier maakt u een publiek aan met de mensen die uw advertentie al hebben gezien, maar nog niet hebben geconverteerd. U kunt hun e-mails gebruiken als doelgroep of andere targetingopties. Vervolgens maakt u advertenties die op dit publiek zijn afgestemd. 2. Remarketing met een bestaand publiek – Als je je advertenties wilt tonen aan mensen die al eerder je advertenties hebben gezien, maar niet hebben geconverteerd, is dit wat je moet doen. Je kunt van deze mensen een nieuw publiek maken, hun e-mails of andere targetingopties gebruiken. Je kunt ook de mensen die je advertentie al hebben gezien als retargeting-publiek gebruiken, omdat zij al interesse in je producten hebben getoond.
Retargeting gebruikt voor remarketing
Retargeting voor remarketing is iets eenvoudiger dan retargeting voor advertenties. Hier maak je een publiek aan met de mensen die eerder je website hebben bezocht (of de landingspagina van je website als je die gebruikt als retargetingplatform). Vervolgens kun je dit publiek gebruiken en advertenties maken die op hen zijn afgestemd. Je kunt ook remarketing gebruiken met een nieuw publiek en daar een publiek van maken. Bij deze methode maakt u een doelgroep aan met de mensen die uw website hebben bezocht (of de landingspagina van uw website als u deze gebruikt als retargetingplatform). Vervolgens kun je dit publiek gebruiken en advertenties maken die op hen zijn afgestemd.
Voorbeeld van echte campagnes om van te leren
Laten we zeggen dat je een e-commerce website maakt die sneakers verkoopt. Als een bezoeker van je website een paar sneakers koopt in je winkel, dan kun je haar een advertentie sturen die haar herinnert aan de aankoop. U kunt een retargeting-publiek maken van alle mensen die uw site hebben bezocht, maar niets hebben gekocht. Maak vervolgens een advertentie die uw product aan deze mensen toont. De advertentie wordt getoond aan degenen die uw website al hebben bezocht, maar nog niets hebben gekocht. U kunt ook retargeting-advertenties maken die worden getoond aan mensen die eerder uw schoenenpagina op Amazon hebben bezocht. Maak een publiek van deze mensen, maak advertenties die op hen zijn afgestemd en aan hen worden getoond. Neem een oproep tot actie op, zoals “Klik om nu te kopen” of “Toevoegen aan winkelwagentje”.
Tot slot
Retargeting is een geweldige manier om meer mensen je aanbiedingen en advertenties te laten zien. Met andere woorden, het is een geweldig hulpmiddel om je conversiepercentage te verhogen. Je moet alleen weten hoe je het moet gebruiken. En dat hangt af van twee factoren: het type retargeting dat je gebruikt en het publiek waarop je je richt. Als je helemaal nieuw bent in ad retargeting en nu meteen een antwoord wilt, dan is dit artikel voor jou. Hier leggen we precies uit wat ad retargeting is en waarom je het zou moeten gebruiken als je je conversies wilt verhogen. We geven ook enkele nuttige voorbeelden, zodat je aan het eind van dit artikel een idee hebt of ad retargeting geschikt is voor jouw bedrijf en wat voor resultaten je kunt verwachten van het gebruik ervan.