De wereld van kunstmatige intelligentie
Je hoort de term kunstmatige intelligentie steeds vaker, maar wellicht weet je nog niet zo goed wat het is en wat je er mee kunt doen. Kunstmatige intelligentie wordt ook wel AI genoemd en is een hele handige tool om in te zetten bij online marketing.
Het menselijk brein bevat zijn eigen intelligentie, deze is niet te vergelijken met de kunstmatige intelligentie. Wij als mens kunnen veel zelf, maar de snelheid waarmee wij informatie kunnen verwerken en de hoeveelheid informatie die wij per uur kunnen verwerken is absoluut niet vergelijkbaar met kunstmatige intelligentie.
De naam kunstmatige intelligentie is eigenlijk een verzamelnaam voor verschillende technologieën. Deze technologieën worden ingezet om oplossingsgericht te denken. Er wordt online allerlei informatie verzameld uit veel verschillende bronnen. Of het nu gaat om teksten, beeld of geluid. Hiermee wordt een algoritme ontwikkeld dat ingezet kan worden voor allerlei verschillende doeleinden. AI, artificial intelligence, kun je inzetten om voor je te denken. Als je snapt hoe het werkt, kun je heel veel hebben aan AI omdat je het voor je kunt laten werken. Ook kun je AI inzetten in de wereld van de marketing. Hoe dat precies werkt leggen we je graag uit.
Zet AI in bij online marketing
Online is er heel veel informatie te vinden. Als je dit zelf allemaal zal moeten verwerken ben je hier veel tijd aan kwijt. Wanneer je gebruik maakt van AI kun je dezelfde hoeveelheid informatie in enkele minuten laten verwerken. Werken met AI is daarom enorm tijdbesparend. Wanneer je jouw klanten beter wilt begrijpen en hun marketing op een betere manier wilt verzorgen kan het inzetten van AI daarom een heel belangrijke tool zijn. Wanneer de AI alle informatie heeft verwerkt zal het jou een duidelijk beeld schetsen over jouw klanten, de doelgroepen en hoe zij het beste kunnen groeien. Tijd is namelijk geld. En dit geld kun je beter inzetten in het daadwerkelijk uitvoeren van de marketingplannen in plaats van het te steken in het vooronderzoek dat weken kan duren. Handmatig alle informatie opzoeken en verwerken kost veel tijd. Met AI is dit een kwestie van minuten. Wanneer de resultaten van het onderzoek bekend zijn kan er een plan van aanpak gemaakt worden en kunnen de marketingplannen worden uitgevoerd. Als je zelf nog geen grote kennis hebt over de wereld van de kunstmatige intelligentie, kan dit nogal verwarrend zijn. Gelukkig beschikt social media marketing door Sloterplas Marketing wel over deze expertise en kunnen zij jou hier goed mee helpen.
Groei en behaal meer winst met AI
Elke ondernemer wilt een winstgevend bedrijf leiden. Het gaat tegenwoordig niet meer om het aantal uur dat je werkt, maar wat je in die uren doet. Slimmer werken is iets waar men steeds meer de focus op legt. Hoe kan je meer uit hetzelfde aantal uren halen? Wanneer je werkt met AI zal je direct merken dat je minder tijd kwijt bent aan onderzoek en sneller aan de slag kunt gaan met het implementeren van de onderzoeksresultaten. AI kan namelijk naast informatie verzamelen en hieruit een passend persoonlijk algoritme ontwikkelen ook content voor je creëren. Door AI in te zetten om een deel van je online marketing te verzorgen zul je sneller tot de juiste conclusies komen, meer groeien en winstgevender worden. Online marketing bureau Sloterplas Marketing kan je hierin goed begeleiden.