Luisteren naar podcasts is een geweldige manier om je geest aan het werk te zetten en op de hoogte te blijven van het laatste nieuws, maar er is een andere kant die veel mensen niet zien aankomen. Met een podcast voor je bedrijf kun je nieuwe klanten bereiken, je netwerk uitbreiden en je merk laten groeien. Als je erover denkt om een podcast voor je bedrijf te beginnen, lees dan verder! Hier zijn onze top 4 redenen waarom je een podcast zou moeten beginnen: als verlengstuk van je marketingstrategie.
Bouw je merk en laat je publiek groeien
Er is geen betere manier om uw merk op te bouwen en uw publiek te laten groeien dan met een podcast. Dit geldt vooral als u in een B2B-sector zit, zoals de gezondheidszorg. Zodra je een podcast begint, kun je je publiek opbouwen door waardevolle inhoud te geven, een relevante gast te gebruiken en een consistente podcaststrategie te ontwikkelen. Zodra u een publiek hebt opgebouwd, kunt u deze inzichten gebruiken om uw merk te laten groeien en de verkoop te verhogen met on-demand marketing. Als bedrijfseigenaar heb je de mogelijkheid om je publiek aan te spreken via het medium audio. U kunt uw podcast gebruiken om naamsbekendheid op te bouwen, uw waardepropositie te delen en uw communicatie met klanten te verbeteren. Podcasts kunnen ook worden gebruikt voor het genereren van leads, het vergroten van de online zichtbaarheid en het opbouwen van een relatie met uw publiek.
Verhoog uw verkoop
Podcastluisteraars zijn meer betrokken dan radioluisteraars. In feite heeft meer dan 57% van de podcastluisteraars producten of diensten gekocht vanwege een prijs of wedstrijd in een podcast. De populairste soorten podcasts met betrekking tot verkoop zijn ondernemerschap, zelfhulp en zakelijke/financiële onderwerpen. U kunt de verkoop stimuleren door incentives aan te bieden voor mensen die een aankoop doen terwijl ze op weg zijn om klant te worden. U kunt ook een korting aanbieden voor mensen die zich inschrijven op uw e-maillijst. U kunt ook een wedstrijd organiseren waarbij mensen worden beloond voor bepaalde acties, zoals het invullen van een enquête of het delen van uw podcast met een vriend.
Maak contact met potentiële klanten
Een van de beste dingen van podcasts is de mogelijkheid om in contact te komen met potentiële klanten. Podcasts kunnen een geweldige manier zijn om in contact te komen met oude of nieuwe klanten omdat je zelf de boodschap en de timing van de verbinding bepaalt. De sleutel tot effectief contact met uw publiek is het maken van een relevante, waardevolle show die iets biedt wat de moeite waard is om aandacht aan te besteden. Als u verbinding wilt maken met mensen die geïnteresseerd zijn in uw branche, kunt u ook onderwerpen vinden die relevant zijn voor uw bedrijf en interesses om meer diepte toe te voegen aan uw inhoud. Naast het contact met uw klanten kunnen podcasts u ook helpen sterkere relaties op te bouwen met uw medewerkers en prospects.
Blijf op de hoogte
Een ander groot voordeel van podcasts is dat u niet alles hoeft door te lezen als het uitkomt. U kunt luisteren naar de laatste aflevering, deze bookmarken en klaar zijn om te luisteren wanneer u tijd hebt. Als u meer wilt weten over een bepaald onderwerp, kunt u luisteren naar een podcast die het van begin tot eind behandelt. U kunt podcasts ook gebruiken om op de hoogte te blijven van nieuws en trends uit de sector. Dit kan u helpen om op de hoogte te blijven van wat er in uw vakgebied gebeurt en wat uw bedrijf kan beïnvloeden.
Afsluiten
Nu je de belangrijkste redenen kent waarom je een podcast voor je bedrijf zou moeten beginnen, lopen we met je door de stappen om te beginnen. Als je klaar bent om je merk op te bouwen en je publiek te laten groeien, is dit wat je moet weten. Zoek eerst een platform dat het beste werkt voor je bedrijf – of dat nu iTunes, SoundCloud, Snapchat of je website is – en begin met het opbouwen van je publiek. Kies vervolgens een relevant onderwerp om te bespreken en maak een script om te volgen, samen met een consistente merkstijl. Van daaruit kun je deze strategieën gebruiken om je podcastpubliek te laten groeien en je merk op te bouwen. Begin met te onderzoeken hoe je meer downloads en luisteraars kunt krijgen. Zodra je een plan hebt, ga je aan de slag om je publiek te laten groeien en je merk op te bouwen met je nieuwe podcast.