Impactverhalen zijn een goede manier om de impact van je organisatie of een initiatief dat je ondersteunt aan te tonen. Een verhaal gebruiken als onderdeel van je merkstrategie helpt je om de wereld te vertellen waar je organisatie voor staat en waarom mensen erom zouden moeten geven. Uw impactverhaal verbeteren betekent een beter verhaal vertellen dat meer aanspreekt, gemakkelijker te volgen is en aansluit bij de rest van uw merkverhaal. Laten we eens kijken naar 5 snelle tips om je impactverhaal te verbeteren:
Begin met een duidelijke en beknopte hypothese…
Voordat je begint met het schrijven van je impactverhaal, wil je eerst nadenken over wat je probeert te bereiken. Dit zal je helpen beslissen wat de focus van je verhaal zal zijn en wat je centrale hypothese zal zijn. Om een impactverhaal te maken, moet u duidelijk kunnen verwoorden wat u wilt dat uw publiek na het lezen van uw verhaal meekrijgt. Je kunt geen duidelijke visie hebben als je niet begrijpt wat je probeert te bereiken. Je kunt geen duidelijke visie hebben als je niet begrijpt wat je wilt bereiken… Je hypothese moet gebaseerd zijn op het onderzoek dat je hebt gedaan en de gegevens waarover je beschikt. Je moet kunnen aangeven wat je weet dat waar is en wat je wilt dat je publiek leert van het lezen van je verhaal.
Vertel het verhaal vanuit het oogpunt van je publiek.
Wanneer je je impactverhaal maakt, wil je schrijven vanuit het oogpunt van het publiek. Zo kun je de relevante aspecten van je verhaal benadrukken die je publiek helpen hun doelen te bereiken en je verhaal boeiender maken voor je publiek. Om je verhaal vanuit het oogpunt van het publiek te schrijven, moet je bedenken wat de doelen van het publiek zijn en hoe jouw verhaal hen kan helpen hun doelen te bereiken. Je kunt ook bedenken wat hun interesses en zorgen zijn. U kunt erachter komen wat de belangen van uw publiek zijn door te praten met belanghebbenden, beïnvloeders en andere leden van uw doelgroep om erachter te komen wat hun belangen en zorgen zijn.
Leg uit hoe het verhaal uw publiek helpt hun doelen te bereiken.
Vervolgens wil je uitleggen hoe het verhaal je publiek helpt hun doelen te bereiken. Door uit te leggen hoe het verhaal uw publiek helpt hun doelen te bereiken, helpt u uw publiek zich te identificeren met uw verhaal en meer geïnteresseerd te raken in het resultaat van het lezen van uw verhaal. Om uit te leggen hoe het verhaal uw publiek helpt zijn doelen te bereiken, moet u aangeven hoe u uw publiek kunt helpen hun doelen te bereiken via het verhaal dat u vertelt. Je wilt ook aangeven hoe het verhaal je publiek zal helpen hun doelen te bereiken en zich succesvol te voelen. U kunt uw publiek helpen hun doelen te bereiken door aan te geven hoe uw verhaal hen helpt hun doelen te bereiken, hun doelen te realiseren en zich succesvol te voelen.
Wees menselijk. Mensen geven om mensen. Laat zien waarom dit voor hen belangrijk is
Nu je hebt uitgelegd hoe het verhaal je publiek helpt hun doelen te bereiken en hoe je verhaal je publiek helpt zich succesvol te voelen, wil je benadrukken waarom je verhaal belangrijk is voor je publiek. Het vermenselijken van uw merkverhaal zal uw publiek helpen zich te verbinden met uw organisatie, werknemers en de initiatieven die u ondersteunt door hen een reden te geven om erom te geven. Mensen kopen eerder van merken die aansluiten bij hun waarden, interesses en levensstijl. Wanneer u uw verhaal menselijker maakt en relevante voordelen opneemt, vergroot u uw kansen op succes door uw merk op één lijn te brengen met relevante doelgroepen.
Sluit af met een takeaway en een uitnodiging voor meer informatie.
Tot slot wil je je verhaal afsluiten met een takeaway en een uitnodiging voor meer informatie. Een takeaway vat de belangrijkste punten uit het verhaal samen die uw publiek kan meenemen en gebruiken om hun doelen te bereiken. Een uitnodiging voor meer informatie is uw uitnodiging aan het publiek. Dit is de laatste kans om uw publiek eraan te herinneren waarom ze zich zorgen moeten maken, wat ze kunnen leren, waar ze meer informatie kunnen krijgen en wat ze vervolgens moeten doen.
Conclusie
Impactverhalen zijn een geweldige manier om de impact van je organisatie of een initiatief dat je ondersteunt aan te tonen. Een verhaal gebruiken als onderdeel van je merkstrategie helpt je de wereld te vertellen waar je organisatie voor staat en waarom mensen er iets om zouden moeten geven. U kunt impactverhalen ook gebruiken als een manier om uw publiek bij uw doel te betrekken en hen te helpen begrijpen welke impact uw organisatie op de samenleving heeft. Met deze tips in gedachten kunt u impactvolle merkverhalen maken die uw organisatie helpen zich te onderscheiden van de massa. Door impactverhalen te schrijven die boeiend, interessant en menselijk zijn, kunt u uw organisatie helpen een impact te maken in de wereld.